Dacia 1300 vs. BMW: cine câștigă cursa când Dacia are 500 de cai putere

de: Daniel Ștefan
08 06. 2018

Dacia și BMW sunt două branduri total diferite pe care nu cred că le-ai alătura într-o cursă. Dar când o Dacia 4×4 are 500 de cai putere sub capotă, balanța se schimbă.

O cursă de drag organizată în România a stârnit valuri de uimire printr-o cursă între o Dacia 1310 și un BMW 335xd. Ai zice că o Dacia n-are nicio șansă în fața unui brand care produce de decenii mașini puternice, oricare dintre ele făcute parcă pentru astfel de curse.

Dar aici nu vorbim de o Dacia obișnuită, ci una modificată, 4×4, care are sub capotă 500 de cai putere și care pare că atinge 100 km/h într-un timp foarte scurt pentru un model din gama ei.

La cursele de accelerație de 402 metri ai șanse să vezi oricând mașini fenomenale, în care s-a investit masiv pentru a crea adevărați monștri pe roți. Vehiculele vechi modificate sunt, de multe ori, o atracție mai mare decât mașinile de import, fabricate pe bandă rulantă, cu roboți și calculatoare într-un timp record.

Mașinile vechi tunate sunt rezultatul unei munci asidue, care se întinde poate pe ani de zile, în care proprietarul a pus practic o părticică din el pentru a-și ridica mașina la un nivel superior.

[readmore]

Este și cazul Daciei din imaginile de mai jos, care a făcut față cu brio BMW-ului. Echipată cu un motor 1.8 turbo, presiune de 1.9 bari în turbină și tracțiune integrală, Dacia noastră „rupe” asfaltul când pornește. Rar vezi o Dacia veche care să pornească atât de repede și s-și ridice „botul” ca o adevărată „muscle car” americană.

Cursa a fost mai strânsă decât ți-ai imagina și nu cred că șoferul BMW-ului l-a menajat pe oponentul său clasic. Desigur, e greu să concurezi cu un BMW, mai ales un model nou. E o performanță chiar să ții pasul cu acea mașină.